lördag 23 juli 2016

Melodikrysset v. 29 2016

Godmorgon i värmen. Jag sitter här nu igen med bara två dagar av semestern. Det känns inte alls bra. Klart någon vecka till hade suttit fint, men det går inte att få allt. Nu ska vi ta och lösa dagens melodikryss till att börja med, och hoppas på Lill-Marit Bugge någonstans.




V 8 Börjar somrigt med Di sma undar jårdi och Göran Ringbom. "En härlig svensk sommardag"

L 1, L 9 Ännu mera sommar "Mitt sommarlov" sjöng Anita Hegerland. Inte här dock, här var det instrumentalt.


V 7 Vårat nya unga stjärnskott som snart erövrat världen, om hon inte redan har. "Lush life"
med Zara Larsson. Det här var dock inte ingen bra version.

L 2 Ett melodikryss utan Evert Taube verkar vara omöjligt för Anders Eldeman. Idag blir "Änglamark"

V 11, V 10 Den icke dubbelfrågan med två namn förknippar jag med Ulla från Bellman och Mio Astrid Lindgrens Mio min Mio.

V 14 Jazzsångerskans förnamn som söks är Viktoria Tolstoy. "Månen tur och retur" från filmen Älskar älskar inte.

L 13 En John Paul Young låt på svenska. Den engelska orignaltiteln lyder "Love is in the air"

V 12 Visst kan man vara salig när det gäller religöst och "O hur saligt att få vandra"

L 3 Så fick vi lite av fantastiska Lennart Palm. Här en version av "Tre Gringos" av Just D.

V 5 Fasen jag har börjat tycka Veronica Maggio är bra. Hon är ju inte alls så dålig, vilket jag egentligen inte tyckt heller. Det har bara inte varit någon favorit, men jag måste erkänna att hon har en del riktigt bra låtar och lite speciell röst.  "Gjord av sten"

L 6, L 4 Han nöjde sig inte med bara en Evert Taube denna veckan heller. Ja Eldemans fantasi är allt annat än bra. Katastrofalt usel skulle jag vilja säga. Nu blev det Taubes "Här är den sköna sommaren"

V 1 Stefan Nilssons vackra musik till tv-serien Skärgårdsdoktorn borde utspelas sig i skärgården. Det fick också avsluta dagens melodikryss.




Så här blev allt i tillslut:

V 8 Göran
L 1 Sommarlov
L 9 Anita
V 7 Zara
L 2 Änlgamark
V 11 Ulla
V 10 Mio
V 14 Viktoria
L 13 Air
V 12 Salig
L 3 Gringos
V 5 Maggio
L 6 Är
L 4 Den
V 1 Skärgården


Det blev ännu en gång utan Lill-Marit Bugge. Men två stycken Taube lyckades han väva in även denna gång. Det är mer än skamligt.
Skamligt är däremot inte vädret, och det ska jag njuta av nu.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar