lördag 9 juli 2016

Melodikrysset v. 27 2016

Godmorgon kryssisar. Idag sitter jag i stugan i norr med far och löser melodikrysset. En morgon det har regnat rejält, men börjar sakta bli bättre. Så nu hoppas vi på Lill-Marit Bugge någonstans.





V 10 Tommy Körberg får inleda med "Anthem" från musikalen Chess.

L 11 Fjärilen syns på Haga, så det måste vara där den utspelar sig.

V 13 Mer musikgeografi som denna gången hamnar i Vinga.

V 15, L 13 Ett litet stycke ur "Alla vi barn i Bullerbyn" spelades upp.

V 12, V 9  "Jag är ingen älskling" skriven och framförd av Lena PH, eller Lena Philipsson. Det är säkert något internationellt.

L 2 "Stop in the name of love" Supreme i karaokeversion, och svenska stavningen på första ordet borde bli ett till p, därmed stopp.

L 1, V 4 Miriam Bryant framför Niklas Strömstedts "Sista morgonen" från Så mycket bättre, och banne mig det är så mycket bättre. Miriam Bryant som gjorde stor succé och är enligt mig den bästa av alla säsonger. Hennes version heter "One last time

L 4, V 6 Här ska det vara Sousa. Får jag fram med lite hjälp, för jag eller far hade verkligen ingen aning. Men att det skulle bli USA var rätt givet. Det blev i och för sig rätt uppenbart med Sousa när man tänker efter, men det kopplade inte direkt.

L 8 Phil Collins sjunger "You can't hurry love"

V 7 Väldigt kort, men det är rapport.

L 5 Kris Kristofferson låt som i Alf Robertsons svenska version får med Marie.

L 3 "Bygga upp ett stort berg" blir det på svenska.

L 14 Ulla Billquist gjorde låten känd i Sverige. Då fick den titeln "Min soldat"




Så här blev det tillslut:

V 10 Anthem
L 11 Haga
V 13 Vinga
V 15 Alla
L 13 Vi
V 12 Lena
V 9 PH
L 2 Stopp
L 1 Bryant
V 4 Strömstedt
L 4 Sousa
V 6 USA
L 8 Phil
V 7 Rapport
L 5 Marie
L 3 Stort
L 14 Ulla

Första melodikrysset i stugan avklarat utan Bugge,  men det var i alla fall utan alla dom som han inte kan vara utan. Nu får vi se vad dagen säger att vi ska göra.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar