lördag 2 juli 2016

Melodikrysset v. 26 2016

Godmorgon alla kryssisar. En varm lördag som börjar med lite svalkande regn. Den börjar med ett melodikryss för att lite senare på kvällen se Deep Purple. Ja då återvänder redan ikväll efter förra gångens inställda konsert. Ska bli otroligt kul att se dom. Bara inget ställer till det den här gången. Men nu tar vi oss an krysset, där det inte finns vrålmånga chanser att få in Lill-Marit Bugge. Vi får hoppas på dom få som finns.




V 1, V 12 Det börjar med en duett, eller snarare en grupp. Nu var det dock de som sjunger som frågades efter och inte Roxette. För det är väl Marie Fredriksson och Per Gessle.

L 3 "Jag är ute när gumman min är inne. Förknippas nog med Riala.

V 5 "Suicide is painless" den tillhör TV-serien MASH som utspelar sig på ett militärsjukhus. Så jag antar att det är operation som görs där och ska skrivas in.

L 2 "Kameleont" med Electric Banana Band. En favoritgrupp trots min ålder. Ja ni som känner mig vet varför. Dom har följt med mig sen begynnelsen. 

V 6 Nja jag vet inte om denna tillhör mina favoritfilmer. Men alla får tycka olika. Det är i alla fall cittra som det spelas på.

L 1 Kan ni tänka er att "Den glada bagaren i San Remo stad" kom igen för jag vet inte vilken gång i ordningen. Jag smäller av. Eldeman variera dig lite. Nu vill han ha namnet Florindo som svar. Det har han säkert frågat förr också. Ja det finns inte mycket mer att fråga om i denna visa.

L 3 Då blev det Electric igen, men i form av Electric Light Orchestra. Den gruppen brukar kort och gott förkottas ELO.

V 10 "Evert" låten med Matz-Stefanz med Lailaz som dom kallade sig skrevs faktiskt av Eddie Meduza.

V 7 Jill Johnson sjöng Ted Gärdestads "Oh, vilken härlig dag"

L 11, L 8 Det var minsann en annorlunda version på "Ser du stjärnan i det blå"

V 9 Vi översätter "Smile" av Charlie Chaplin rakt av och borde då komma fram till le.

L 9, L 4 Dansbandet som har hållit på ett tag, men är ändå ett av dom nyare. Larz-Kristerz heter dom i alla fall.


Så här blev det när allt var klart:

V 1 Fredriksson
V 12 Per
L 3 Riala
V 5 Operation
L 2 Electric
V 6 Cittra
L 1 Florindo
L 3 ELO
V 10 Eddie'
V 7 Ted
L 11 Ser
L 8 Du
V 9 Le
L 9 Larz
L 4 Kristerz

Då fick vi ett kryss utan Lill-Marit Bugge även idag, men "Den glada bagaren i San Remo för  tretusenfyrahundrafemtioelfte gången. Han har ingen vidare fantasi den där Eldeman. Sen tyckte jag bortförklaringen till förra veckans Australienmiss var extremt dålig. Som att man bara skulle få en träff när man söker på Eurovison Song Contest hetaste, bästa och mest spelade bidrag i etern. Stå för att du/ni gjorde fel istället. Uselt!

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar