lördag 28 maj 2016

Melodikrysset v. 21 2016

Då är det åter en lördag och ännu ett melodikryss. Vädret är lite bättre än igår i alla fall då det regnade i stort sett hela dagen. Jag hade rätt tur med mina cykelturer till och från jobbet. Jag lyckades pricka in de uppehåll som fanns. Men det var gårdagen det. Nu ägnar vi oss åt dagen som börjar som sig bör med melodikrysset. Jag kan se att det finns några chanser att få in Lill-Marit Bugge. I övrigt gissar jag på minst en Taube och kanske klämmer Eldeman in BAO idag. Snart startar det, så då får vi se. All lycka till oss.



L 4 Sveriges rockabilly-drottning. Jag tippar på att det är Eva Eastwood, även om det inte låter vrålsvenskt.

V 6 Åh, ett av mina favoritradioprogram. Kanske mest för den nu mer bortgågne Leif Andersson rassliga stämma. Det är i alla fall smokerings som söks.

L 8 "Take a walk on the wild side" sjungs av Lou Reed

L 1 Lennart Palm fixar fram en fantastisk instrumental version av Charlotte Perrellis "Hero"

V 4 Från Djungelboken där Överste Hathi och hans elefantkumpaner tågar fram. Då blir det elefanter.

L 7 Ett förnamn i gruppnamnet. "Walking on sunshine" sjunger Katrina and the Waves. Det enda namn jag hittar där är Katrina.

V 10  "I will always love you". Ja det är faktiskt Dolly Partons låt och mycket bättre när hon får sjunga den själv (tycker jag). Det var i alla fall Whitney Houston som fick mest framgång med den.

L 5 Jag skriver in "Things" här vare sig ni vill det eller inte.

V 11 I Springfield bor familjen Simpson och fadern i huset heter Homer.

L 12 " Om du nånsin kommer fram till Samarkand" spelade Lars Roos

V 13, L 9 "Hot Stuff" Jo jag tackar. En riktigt discodänga är precis vad man kan kalla det, och kanske rent av den bästa av dom alla. Donna Summer är artisten som framför den.

L 2, L 3 Några serier jag aldrig sett. Men denna dubbelfråga så antar jag att den första serien är "I vår herres hage" och den andra gissar jag är "En värld i krig"

Och såhär blev det tillslut:

L 4 Eastwood
V 6 Smokerings
L 8 Reed
L 1 Hero
V 4 Elefanter 
L 7 Katrina
V 10 Whitney
L 5 Things
V 11 Homer
L 12 Om
V 13 Donna
L 9 Summer
L 2 Hage
L 3 Krig

Så blev det ett kryss utan Lill-Marit Bugge än en gång. Till och med utan Taube. Kan ni tänka er. Vi fick ändå lite Hot Stuff och det tar jag med mig vidare och genomför dagen som den kommer.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar