lördag 21 maj 2016

Melodikrysset v. 20 2016

Godmorgon alla kryssisar. En härlig lördagsmorgon här i Märsta. En lördag då jag ska spela RM i bowling lite senare, men jag börjar som vanligt med melodikrysset. Ett kryss som jag antar kommer att innehålla en del Evert Taube, då Eldeman inte fick med sig det förra gången eftersom det bara var Eurovisionlåtar. Det finns även några bra chanser att få in Lill-Marit Bugge. Har vi tur kanske vi även får med någon ABBA, det var faktiskt ett tag sedan Eldeman hade med dom. Ett större mirakel att Waterloo inte kom med förra gången. Men nu tar vi oss an vecka 20.




V 6 "Vi bor på landet" med Bröderna Djup. Genombrottet kom väl ändå i Nygammalt med Bosse Larsson.

L 2 Regntunga skyar från filmen Swing it magistern.

V 13 Haha, ja då fick med ABBA  också. Tänka sig. Ibland känner man Eldeman väl. "Lay All Your Love On Me" från filmen Mamma Mia.

V 11 En välkänd röst. Jo jag tackar jag. Det var den f d skådespelaren och även tidigare presidenten Ronald Reagan.

L 12, L 3 Det där var också en välkänd röst i form av Lena Nyman.

V 1 Det där kan faktiskt vara Sophia Loren som sjöng med Peter Sellers från ännu en film i form av Miljonärskan.

V 9 Trumpet, hm. Inte riktigt mitt område. Jag kan varken blåsa, än mindre ha koll på kända blåsare. Jag tippar ändå att det är Arne Lamberth. Vart jag nu fick det ifrån?

V 8, L 4 Att Veronica Maggios album " Satan i gatan" sålde och toppade så många listor hade jag ingen aning om. Fast visst är det ändå ett ok album. Här var det låten "Välkommen in"

V 10 När man ska ha med filmmusik är Ennio Morricone ett av dom självklara valen.

L 10 "I will survive" av  den australienska underhållaren Barry Humphries med rollnamnet Dame Edna.

L 5 Belgaren Helmut Lotti

V 4 Ännu mera film. "Always look on the bright side of life" är skriven av Eric Idle och kommer från filmen "Life of Brian".

L 1, L 7 Ja postmannen från Umeå Daniel Lindström som var med i Idol för en herrans massa år sedan (ja t o m det allra första) blev det tyst om fram tills nu. Eldeman lyckades gräva upp ett spår.



Slutlig lösning:

V 6 Nygammalt
L 2 Regntunga
V 13 Mia
V 11 Ronald
L 12 Lena
L 3 Nyman
V 1 Loren
V 9 Arne
V 8 Satan
L 4 I Gatan
V 10 Ennio
L 10 Edna
L 5 Lotti
V 4 Idle
L 1 Lindström
L 7 Idol

Då var även denna veckas kryss löst, och även denna gången utan Taube. Helt fantastiskt, men han tog i alla fall igen ABBA-missen förra gången. Inte heller fick vi med Lill-Marit Bugge. 
Nu ska jag snart vidare till Huddinge och spela RM. På återseende.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar