tisdag 31 maj 2016

Hollywood Vampires!

Jag skrev igår att jag kommer att göra många besvikna. Så jag börjar direkt med det. Hollywood Vampires annonseras som Cooper, Perry och Depp. Dom andra då, ja det är faktiskt fler med. Nu är det Depp som vill ha sitt namn. Ärlig talat fattade jag inte vad han gjorde där. Det var faktiskt riktigt pinsamt att se. 


Jag gillar honom som skådespelare, kanske rent av en av dom bästa. Som artist och rockstjärna, nä. Han ska ägna sig åt skådespeleri. Jag tror faktiskt inte ens hans gitarr var igång. Han må vara bra skådis, men låtsas spela gitarr kunde han inte. Förlåt alla tjejer som var där, men jag kan inte hjälpa det. Jag var där för att lyssna på musiken. Inte se en pinsamt dålig Johnny Depp. 
Hollywood Vampires borde annonseras Cooper, Perry och Sorum. Jag egentligen alla utom Depp. Dom hade klarat sig så mycket bättre utan honom, och dom hade varit lika stora även utan hans namn.

I övrig då. Var det bra? Ja det är klart det var. Depp var bara en lite fläck på scenen och kunde glömmas bort. Joe Perry var scenens gigant. Vilken gitarrist och showman.



Dom spelade några egna låtar samt lite covers där någon av Alice Coopers låtar var med förstås. Lite Aerosmith och även Motorheads "Ace of spades" som Matt Sorum sjöng helt fantastiskt. Ja Matt Sorum var ju en annan gigant.


Samt Alice Cooper själv förstås som inte var dålig en sekund här heller.



Som även hade med sig Tommy Henriksen från sitt egna band.


Så det är klart det var bra, även om det inte kommer att gå till historien som en av dom bästa.
Ska även sägas att Robert DeLeo från Stone Temple Pilots var  basist. 

Så det går inte att undvika frågan: Vad gjorde Johnny Depp på scenen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar