lördag 26 mars 2016

Melodikrysset v. 12 2016

Godmorgon kryssfolket och god fortsatt påsk. Ännu ett kryss och det finns hela 10 chanser att få in Lill-Marit Bugge. Hoppas att någon ska gå in. Kom igen nu Eldeman och alla andra.

V 3, V 6, V 8 Tommy, Uno och Isaksson inledde med deras ganska usla låt från melodifestivalen "Håll mitt hjärta hårt"

L 10, L4 Ännu en gång "En kväll i juni" Ja den spelas rätt flitigt av Eldeman.

L 9 Så olika heter filmen som Helena "jag gråter alltid på film och är gift med Colin Nutley" Bergström regisserade och Arvingarna sjöng titelsången.

L 5 Björn J:son Lind med "Brusa högre lilla å". Den fantastiske musikern som tyvärr gott bort.

L 7 Jag tror det var Ola, den förra Idoldeltagaren som sjöng "Tonight I'm yours"

V 14 Så kom det äntligen Taube också. Det gör det alldeles för sällan. "Här är den sköna sommaren"

V 16 Så ja. Det är ju bra Eldeman kan spela lite bra musik. Den fantastiska Adele sjöng sin låt "Water under the bridge"

L 13 Lars Roos spelade "Tio tusen röda rosor"

V 15, V 11 Jag tror minsann det är Andrew Lloyd Webber som skrivit musiken till "No matter what" som Boyzone fick sjunga.

L 12 Bron har jag inte sett ett helt avsnitt av, men jag vet ändå att det var musiken till den som Eldeman spelade upp. Och visst var det ganska nyligen den var med i krysset. Det är inte allt för länge sen i alla fall.

L 1 Ja allt Barbro "Lill-Babs" Svensson sjunger är väl skrivet av Lars Forssell. Så det måste det vara här också.

L 2 Tony Bennett sjöng med Amy Winehouse. Amy Winehosue som blev en av 27:orna för något år sedan. Dokumentären om hennes liv vann nyligen en Oscar. Ganska väntat och en sevärd dokumentär. Tony Bennett har även sjungit med Lady Gaga och det tycker jag är bättre än det här, även om det här var ok.

Så här ser lösningen ut:

V 3 Tommy
V 6 Uno
V 8 Isaksson
L 10 Kväll
L 4 Juni
L 9 Olika
L 5 J:son
L 7 Ola
L 14 Är
V 16 Adele
L 13 Röda
V 15 Lloyd
V 11 Webber
L 12 Bron
L 1 Forssell
L 2 Amy

Då var ett melodikryss till slut och vi får vänta ytterligare en vecka på Lill-Marit Bugge, för inte kom det idag heller på hela 10 chanser. Jag är lite besviken denna gången också. Men det är bara bryta ihop och komma igen. 

Vi höns! Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar