lördag 21 november 2015

Jakten på julkaffet!

Den går vidare. Precis som Zoegas själv har en jakt efter den rätta bönan, så har jag min egen för att överhuvudtaget få tag på kaffet. I Märsta finns det som vanligt inte. Inte ens på den butik som överraskade mig förra året. Den lilla Ica-butiken vid stationen. 
Idag bestämde jag mig för att ta en tripp in till city för att söka upp den säkra källan. Hemköp vid Sergel. Det blev en resa utan något hem, för till min förvåning så hade dom inte det heller. Jag vet inte vad det är med Stockholm och Zogeas julkaffe. Dom har satsat på Gevalia i år som också tydligen har tagit upp ett smakrikt julkaffe. Deras Gevalia Midvinter var det enda som fanns i butiken (av julkaffe ska sägas).

Så för utom det så var det andra julsaker jag fick en skymt av. 
Stockholmsjul.



Hela Sergel var fylld med granar och stånd i små stugor. På trappan sjöngs det julsånger av körer. Bl a Duck the halls (förlåt, Deck the halls). Kan tycka att det är lite tidigt än. Kändes inte alls rätt att höra det nu. Så jag passerade snabbt. När jag kom tillbaka för att börja resan hem så stod det en tjej på scenen och framförde eget alster som inte var julsånger. Skönt. Tack för det Molly.



Även om hon ska ut på någon av alla dessa julgalor som börjar nu, så valde hon inte julsånger.

Julkaffet då. Ja jag har en vecka på mig. Ser väldigt tungt ut i år. Kanske blir att testa Gevalias tillslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar