onsdag 5 augusti 2015

Oj, vad larvigt!

Jag ska vara ärlig och säga att jag faktiskt aldrig sett något liknande. Den kröp eller ålade omkring på plattorna framför skolan. Några kanske tycker den är gullig, andra inte. Själv är jag de andra inte. Den var lite läskig om man frågar mig. Det var nog framförallt den blå taggen längst bak som gjorde det. Något som den hela tiden försökte vända utåt och försvara sig med. I och för sig rätt logiskt. Jag vänder också taggarna utåt om jag blir hotad, bara det att på mig syns dom inte hela tiden.



Jag googlade fram att detta måste vara en lindsvärmare. Tänk vad bra det är nu för tiden. Man behöver inte köpa och slå upp i böcker om man vill ha reda på något. För er som är födda på 2000-talet så fanns inte datorn och google som alternativ förr. Då hade man en så där 50 stycken uppslagsböcker i bokhyllan. Totalt i onödan för inte hittade man det som söktes för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar