söndag 30 augusti 2015

Klockan gick mot fem!

Och det regna lite grann.


Snart skulle natten bli till dag.


Jag som bara skulle köpa lite kattmat på Plantagen kom hem med två plantor också.


Ok, det regnade lite, men det var en bra stund till fem och därmed inte natt. Den bilden är från gårdagens fullmåne. Jag var i alla fall tvungen att ta paraplyet när jag tog en promenad. Kattmaten var jag ju tvungen att ha. Visst kunde jag ha väntat en liten stund för regnet vara max en halvtimme och sen blev det strålande väder. Så på hemvägen med en påse mer än jag tänkt behövdes inte paraplyet längre.

Då Stjärnögat inte ville blomma mer, så var det ju totalt färglöst i pallkragen. Hur snyggt är det när hösten närmar sig?
Därmed blev det lite Ljung planterat. Den sägs ska hålla nästan fram till jul. Det verkar ju lovande. Jag passar även på att be om ursäkt för att jag nämnde jul redan nu.

2 kommentarer:

  1. snyggt och vackert
    Lell

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Jo Ljung är inte så tokigt. Lyser upp fint och länge.

      Radera