måndag 6 juli 2015

Vad mer kan man begära?

Så kom det då äntligen. Det vi alla har väntat på (i alla fall jag) efter några otroligt heta dagar. Från att ha varit molnfritt, ja inte ens en liten strimma till moln till en himmel täckt av stora vita och gråa moln. Regnet silar sakta ner. Om jag skulle säga ösregn skulle jag överdriva totalt och det är inget jag vill. Nu är det så perfekt det bara kan vara. Från +30 grader ner till +18 och lätt duggregn. Det behövdes för oss, för naturen, för allt och alla.


Det är otroligt skönt och det hindrar inte mig från att sitta ute på altan. Balkongen från våningen över täcker mig från regndropparna. Jag tar än en gång ut min kaffekopp till bredden fylld med Zoegas sommarkaffe och slår mig ner på en av dom blåa trädgårdsstolarna. Denna gång med en ostbeklädd äppelmustsmörgås. Jag är nästan naken. Det enda som täcker mig är kalsonger och shorts. Det är så svalkande. Även i detta skede kan jag bara begrunda den svenska sommaren. Det behöver inte vara +30 grader och stekande sol. 

Fortsättning följer ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar