torsdag 9 juli 2015

Jag har sett solen!

Igår var allting mulet som vanligt. Regnet strilade ner som aldrig förr under hela dagen. Jag kunde lugnt göra mina sysslor inomhus innan jag skulle resa norrut på kvällen. Det regnar fortfarande. När jag låst dörren och börjar gå mot bussen så ökar det ännu mer. Sen händer det. Jag får se solen, något som andra sidan inte är så konstigt. Den finns ju alltid där någonstans ovanför dom mörka molnen. Det var verkligen som en blixt från klar himmel när planet lyfte och och in genom det tjocka täcket. Där ovanför vara den. Om det kan säga pang om solen, så var det precis vad det gjorde. Det skulle bokstavligen kunna göra en seende person blind. Inget som jag önskade mig eller någon annan. 




Jag vände mig snabbt bort från rutan för att förhindra det. Tog upp mobilen och sökte upp kamera läget i det bländade skenet, sträckte upp handen framför rutan och tog bilder utan att egentligen se något. Jag gjorde allt för att undvika att stirra i solen. I ungefär en timme fick jag njuta av solen ljus. Det skulle naturligtvis komma en landning också, men jag hade mer än gärna kunnat cirkulera i luften ett tag till. Cirkulera och få ta del av solen som finns däruppe, men som verkar vägra visa sig för oss på jorden.

Fortsättning följer ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar