söndag 5 juli 2015

Natt och dag som varit!

Månens ljus visste inga gränser. Det sken nästan lika klart som solen. Jag gick en bit nedanför altan och begrundade det. Jag kunde ana det, men att det skulle bli den varmaste dagen hittills kunde jag i min vildaste fantasi inte förutspå. Natten till torsdag var enormt vacker och det skulle även bli en vacker dag.



Med mobilen i handen kunde jag inte motstå att ta upp den, sätta den på kameraläge och rikta den mot den klara natten och månens sken och föreviga den. För när kommer en sådan här natt igen. Där stod jag nu och ville knappt gå och lägga mig. Jag var helt säker på att jag inte var ensam om detta. Lite sömn behöver dock alla, och med det i tankarna gick jag in och la mig och vaknade till en fantastisk och varm dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar