torsdag 18 juni 2015

Ace Frehley!

Så fantastiskt bra och otroligt kul att se den forne Kissgitarristen igen. Nog kan han än och har ett gäng bra låtar även på senare tid som soloartist. Det är verkligen en förändring han gjort sen Kisstiden. Inte bara att han blivit nykter och drogfri. 

Nu ställde vädret till det lite, då det droppade hela tiden. Inte mycket men ändå. Det gjorde också att det inte var lika fullt som jag trodde. Det kan också vara så att en del såg honom på Sweden Rock och valde då att avstå när vädret var som det var. Därav lite svårare att ta bra bilder.

Konserten som helhet. Ja självklart blandade han gamla Kisslåtar med eget nyskrivet. Så det var helt enkelt en perfekt fenomenal konsert för mig och alla andra Kissälskare. Man fick absolut det man ville ha från början till slut.









Och självklart ryker gitarren fortfarande under solot i Shock Me. Den flög dock inte iväg upp mot himlen. För visst är det givet att han spelar den. Det är ju ändå Ace låt. 

Jag har svårt att säga annat med en spellista med låtar som Rocket Ride, Rip It Out, Snow Blind, Love Gun, Strutter, Duece och självklart New York Groove.
Det enda som jag kan ifrågasätta lite, även om det nu är helt fantastisk låtar och jag fick lite Kiss som jag ville, så vet jag inte riktigt varför han kör just Love Gun, Strutter och Duece. Han har inte varit med och skrivit dom, utan det är Gene och Paul. Han har andra låtar som han skrivit under tiden med Kiss. Men vad då. Jag klagar inte. Så jag säger det igen. Det var otroligt kul att se och höra Ace igen. Vilken legend.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar