måndag 16 februari 2015

Jordskott!

Det här kan bli riktigt bra. Nu har bara ett avsnitt av Jordskott gått, men det lovar gott. Sverige kan. 



Att jämföra det med Twin Peaks, den bästa tv-serien någonsin kanske är att ta vatten över huvudet. Även om det finns vissa likheter. Nu ska jag visserligen inte säga det efter ett avsnitt, men det kommer aldrig att göras något som den. Men jag lovar att återkomma om jag ändrar mig.



Moa Gammel är lysande som Eva Thörnblad. Polisen som återvänder till den plats hon förlorade sin dotter för flera år sedan.



Andra som gör avtryck är Göran Ragnerstam och Peter Andersson.

Det blir helt klart en serie att följa. Så missade ni första avsnittet har jag ett råd. Se det innan det andra kommer, för ni kommer att vilja se det också och sen även det 8 som återstår efter det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar