fredag 13 februari 2015

Cykeln borta!

För ett tag sen fick jag ett meddelande av HSB att de som hade cyklar i cykelförråden skulle märkas. De som inte var märkta skulle fraktas bort. Eftersom jag inte hade min i något förråd så tänkte jag inte på det. I veckan kom det ett till, att även cyklarna på ute på cykelparkeringen skulle märkas. Var det inte gjort innan den 15:e februari skulle dom också tas bort. Det skulle alltså anses som dom inte användes. Idag efter jobbet tänkte jag göra det. När jag väl kommer ut är cykeln borta. Om den inte ligger begravd under snön, men det skulle jag inte tro. Har dom redan tagit bort den, då då då .... har dom trampat klart på pedalen. De som i stort sett varit den enda cykeln som varit "hel" och används här utanför.

Därför misstänker jag att det skulle kunna vara stulen.

Nu har jag ändå varit i tankar att köpa en ny cykel tidigare. Den har ju faktiskt inte varit fungerande hela tiden. Det har ju strulat. Kan säga som så att senaste tiden innan de vilande vintermånaderna gjorde vänsterpedalen ett extra varv runt sig själv, ungefär som jorden runt sin egen axel. Vilket var väldigt irriterande. Så den som nu tog den, om det var någon som tog den insåg nog ganska snabbt vilket misstag som gjordes.

Så jag är inte bitter. Det tidigare tankarna blir till verklighet till våren. Då tittar jag mig om efter en ny cykel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar