fredag 27 februari 2015

Inget silver utan Olsson!

Ja ingen medalj utan Johan Olsson. Vilken kille, ja det finns ju inte ord. Och hade dom inte haft honom i laget hade medaljen uteblivit.



Jag tror jag inte behöver säga mer. Alla förstår mig nog. Halfvarsson gör väl ett ok lopp, men en uppgift att spurta mot Northug är som att skita med förstoppning. Det löser sig aldrig. Tänk bara vad som hade hänt om Rickardsson varit i rygg och inte tappat tjuga sekunder. Då hade Olsson ryckt ifrån ordentligt och Hellner och Halfvarsson hade knappt behövt åka sina sträckor. För nu vet jag inte vad Hellner sysslande med. Hade ju lika mycket till Glöersen som Dyrhaug hade till Rickardsson. En stark Hellner hade ångat på och inte släppt in norrmannen. 

Men Olsson, vilken kung. Jag tror Johan Olsson gör en Johan Olsson på söndag.

I mogondagens tremil gör jag en rövare och säger att Anna Haag vinner (även om jag inte tror på det själv).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar