lördag 14 februari 2015

14:e februari!

Är inte det den största jippodagen på året? En aning onödig. Ska det verkligen behöva finnas en speciell dag för att överraska, eller köpa något fint till sin kära. Har man någon kär kan väl det ske vilken dag som helst. Varför vänta till just 14:e februari.

På väg till en av jordens tråkigaste gallerior så möttes jag av det direkt när jag kom in. I det vackra vädret tog jag mig en promenad dit. En promenad som tog så mycket längre tid än vanligt. Det beroende på de vrålhala gång- och cykelvägarna förstås. Men jag tog mig dit, vad jag nu skulle dit och göra. Den är ju så tråkigt. Ja ja, jag fick mig en promenad.


Så kom jag då innanför svängdörrarna och möttes av jippot. Allt bara för att butiker ska få sälja mer.


Denna dag förväntas nästan alla att få något av sin kära också. Så det bästa vore väl att göra det på vilken annan dag som helst. Då skulle det bli överraskning. Detta är alltså en totalt onödig dag. Handlarna har nog med dagar ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar