lördag 29 november 2014

Så var årets Sci-Fi mässa över detta år!

Ja för min del i alla fall, även om det är en dag i morgon också. För mig räcker det dock med en dag. Det är nästan alltid lika fascinerande att gå på den. Må hända att det är lite nördigt, men det struntar jag i. Det är trevligt. Folk i alla åldrar och kön trängs bland massor av olika saker och utställare.


I år så kändes mässan ändå inte lika rolig som tidigare år vi varit där. Det kan ha att göra med gästskådespelarna som var där. Inte några höjdare om man inte är Game of thrones- och Walking Deadfantast förstås. För oss var en 80-årig Kenny Baker det enda lockande. R2-D2 i Star Wars för er som inte vet. David Prowse (Darth Vader) var förstås där, men han träffade vi i fjol, så det var inte vrålinspirerande med ett till möte. 

Batmans bilar genom åren visade upp sig. Ett riktigt bra hemmabygge.




Allt tillsammans med en massa andra saker.




Och för alla åldrar.



Slutligen Star Wars-paraden förstås.




Nu är det ett helt år till nästa mässa. Då hoppas jag på att Clarie Danes kommer. Det är säkerligen att hoppas för mycket, men om jag inte hoppas så har jag inget att hoppas på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar