onsdag 12 november 2014

Jag ska tydligen känna igen mig!

Nu måste jag lyssna på radions julkalender. Idag fick jag nämligen veta något som jag inte visste. Ja nu är det inte bara jag som ska känna igen mig. Utan hela Märsta. Staden/byn den utspelas i är döpt till Mårsta. Den ska tydligen ha en Märstaanknytning. Det är också Märstabor som ligger bakom den. Bl a genom Bröderna Lindgren som står för musiken och illustratören Anna Westin.


På den här bilden som också givetvis är julkalenders utseende med alla dess luckor har en hel del Märsta i sig. För mig som nu vet det är det förstås inga problem att upptäcka det. Jag skrattar lite åt tanken på själva berättelsen. Jag var självklart tvungen att läsa lite mer om den. Av det jag då läst och kopplingen till Märsta gör att den faktiskt kan bli riktigt bra. I alla fall för oss som bor här.

Min julkalender om Vimsträsk kanske kommer lite i skymundan. Nu ska jag inte ge upp den för det. Den är redan påbörjad. Så det blir något av den också och självklart publiceras den här med start när det är dags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar