måndag 10 november 2014

Guldbollen!

Är det ikväll någon annan än Zlatan får den?

Nu tror inte jag det, men jag hoppas verkligen på det. Zlatan i all ära, och jag tycker fortfarande han borde få ballongen som världens bäste spelare. Därmed borde han ju få guldbollen som Sveriges bäste spelare. Det är rätt logiskt, men.
Jo det jag syftar är på att någon annan borde få det och känna att jag är också bra. Det skulle lyfta den personen flera steg. Utvecklingen i Sverige kommer att stanna annars. När Zlatan slutar kommer det inte att finnas någon. Så därför hoppas jag att någon annan får guldbollen innan Zlatan slutar, för när han gör det är det försent och är av mindre betydelse. Visst ingen är i klass som den store, men för just utvecklingen på svensk fotboll ser jag att det behövs nu. Jag tror inte det har så stor betydelse för Zlatan om han får sin femtioelfte. Han lyfts inte och blir inte bättre för det. 

Så i detta nu har jag två namn. Marcus Rosenberg eller Albin Ekdal.

Det är bara synd att det inte är någon fler än jag som tänker så. I alla fall inte i juryn.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar