lördag 15 november 2014

Jag ska försöka! Men hur?

En späckad dag som jag får svårt att klara av. Jag måste ge det ett försök, men det är nästintill omöjligt.
Kanal 5 bjuder på i tur och ordning.

Berättelsen om Narnia: Häxan och lejonet.


Ja jag gillar dom filmerna och böckerna.

Sen kommer EM-kvalet mellan Montenegro och Sverige.


Kan ju inte missas.

Och Kanal 5 avslutar med Mystic River.


En riktig bra film i Clint Eastwoods regi.

Mellan alla dessa är det ishockey då Luleå möter Växjö.


Det tar inte stopp där heller. I stort sett samtidigt som Kanal 5 sänder Mystic River kontrar TV4 med The Shining.


Och det är väl en ryslig klassiker om någon.

Jag har givetvis sett alla dessa filmer fler än en gång, men alla är väl värda att se ytterligare en gång. Så hur jag ska lyckas med detta vet jag inte. Då kommer förslaget att spela in, men det känns lite onödigt. Då kommer jag ändå inte att se den inspelade filmen sen. Och förresten. Vem spelar in nuförtiden? Det är så 2005.
Allt går ju att hitta på nätet nu.

Så hur jag ska göra återstår att se. Vad väljer jag bort, måste jag välja bort något. Det ska förresten sägas att jag inte tog med Så mycket bättre som även det naturligtvis går ikväll. Men där väljer jag fotbollen. 
Det är egentligen bara det två sena filmerna som blir svårt.
Hockeyn kan jag se på datorn samtidigt som Häxan och lejonet och en stund in på fotbollen. Fotbollen går som sagt före Så mycket bättre. Då blir det alltså det sista valet kvar. Mystic River eller The Shining. Det blir hur som helst en fullspäckad lugn dag.
Förslag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar