söndag 30 november 2014

Redan igår!

Ja dom åkte upp redan igår. Stjärnan och stakarna. Även om vissa redan har haft dom uppe en vecka, men det är alldeles förtidigt för mig. Kvällen innan räcker gott.





Julkaffet ska jag avsmaka alldeles strax, då en kollega kommer över för lite fika och bordshockeyspel. Det blir riktigt kul det. Första ljuset tänds också naturligtvis och i morgon är det dags för första avsnittet i alla julkalendrarna, så även min förstås.
Jag vet inte vad jag ska säga om SVT:s julkalender. Tycker det känns sådär att dom åker till Kroatien och spelar in en julkalender. Visst det kan vara ett bra äventyr, men får se hur mycket julstämning det blir. Sveriges Radios julkalender måste jag givetvis följa med tanke på Märsta-igenkänningsfaktor. 
Min egen då. Ja som vanligt tycker jag sådär, men jag vet ju att vissa gillar dom. Ni ska dock inte ha för stora förväntningar. Jul innehåller den i alla fall, och ett litet speciellt äventyr och uppdrag.
Ska såhär dagen innan säga att jag har ändrat kommunalrådets namn. Ståhl som jag skrev om här tidigare har ändrats till Gran av en anledning, men det talar jag inte om. Det lär ni märka inom kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar