onsdag 26 november 2014

Det kanske är färdigt nu!

Jag börjar fundera om jag gjort min sista cykeltur till jobbet. 0-gradigt idag, kanske rent av någon minusgrad. Frosten har legat på hela dagen, och självklart har den inte gett med sig än.




Nu är det ändå inte kylan som hindrar mig. Att det är lite småkallt gör inget. Det finns kläder och rumpvärmare. Vägbanorna egentligen inte så farliga. Kände inte alls av någon halka förrän jag kom till jobbet och skulle kliva av cykeln för att öppna grinden. Då snubblarns höll det på snubbla till. Och jag var centimeter från att drutta på ändan, men både jag och cykeln klarade oss oskadda.

Men fortsätter det så kan det även bli snorhalt på de större vägarna. Hur bra balans jag än har. Dessutom så verkar inte mitt cykellyse klara av kyla. Blinkar på fint i början, men blir svagare och svagare tills det är knappt synbart. Det är inte bra har jag förstått. 

Därmed överväger jag att börja åka buss. Nu är det ingen garanti för att jag kommer till jobbet ändå. Nu är tiden då bussarna börjar bli sjuka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar