onsdag 11 december 2013

Två flugor på smällen!

Idag hade jag gjort något så konstigt som att boka in två tandläkartider efter varandra. Först laga ett hål och sedan hygienist. Kan verka dumt, men jag tyckte det var lika bra att göra två flugor på smällen än att åka in dit flera gånger så här under julmånaden. Lika bra att få det gjort. Dessutom har dom ändå så korkade tider, eller tider som inte passar mig. Jag har väldigt svårt att ta mig dit en eftermiddag. Så antingen ska det vara en morgontid eller en efterjobbet tid. Så är det antagligen för dom flesta. När jag då börjar senare på onsdagar var det lika bäst att gå dit direkt när dom öppnar. 
Jag fick sitta där och vänta i ca en halvtimme mellan de olika momenten. Kunde till och med komma in lite tidigare till hygienisten så jag hann med bussen jag normalt brukar åka. Jag var helt förberedd på att få ta en taxi in för att hinna i tid till jobbet. Nu behövdes inte det. 

Så nog går det fort egentligen till fruktansvärda priser. Någon frisktandvård tog jag dock inte, som dom bad mig kolla igenom efter första undersökningen till den här. Det är bara bluff och båg. Det låter så billigt med en liten månadssumma och får då allt fixat (ja det mesta) när man väl kommer dit och ska göra något. Men slår man ut allt går man i en otrolig förlust. Det är en bindningstid på 3 år, vilket innebär en slutsumma på över 5000. Så mycket lägger jag inte ut på 3 år i alla fall. 

Efter allt detta så kan jag säga att jag var trött när jag kom hem. Först kliva upp tidigt och sitta i tandläkarstolen i två omgångar, sedan i väg och jobba sent då jag hade stängning.  Jag kan dock inte skylla på någon annan mig då jag valde det själv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar