måndag 2 december 2013

Bara det inte blir Aregawi!

I morgon får vi förutom min julkalender veta vem som tar hem Bragdguldet. För mig är det givet. Det finns bara en kandidat, möjligtvis två. Jag hoppas i alla fall det inte blir Abeba Aregawi. Det skulle ses som ett skämt. Jag kan inte se vad det var för bragd. Det hade varit en större bragd om hon inte vunnit VM-guld.

Därför är det ett stort skämt om det inte blir Johan Olsson.


Det är vad man kan kalla bragd. Det har ju aldrig setts något liknande i längdskidornas historia (vad jag vet).

Den som skulle kunna jämföra sig med det är golfspelaren Henrik Stensson. En lång frånvaro i golfen och dalat till 200:e plats någonting. Fram till detta år, då han klättrat till 4:e. Dessutom vunnit både PGA-touren och Europatouren. Det har ingen annan golfspelare mäktat med. Det är rätt stort det med.

Bara det inte blir Abeba Aregawi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar