fredag 13 december 2013

Tala om att förstöra!

Jag förstår dom till fullo. Även om jag inte har något lag jag följer i hockeyallsvenskan så är det totalt idiotiskt.

”SHL-hockeymördare”


SHL vill ändra reglerna genom att skrota kvalserien. För att få spela i SHL kommer då efter ekonomi. 
Det skulle ju betyda att dom slopar hela hockeyallsvenskan. Det går att bygga upp ett lag som etablerar sig i SHL.Bara att se på Växjö. Det har ju slagit slint i huvudet om inte de bästa lagen ska få spela i högsta serien. Allt är ju bara för att dom tycker så synd om Djurgården och Malmö som inte lyckas ta sig upp. Det är väl bara inse att dom inte ska spela i SHL om man inte kan slå ett litet lag som Karlskrona, Karlskoga eller Asplöven bara för att nämna några.

En av dom som tycker detta är bra och som gör mig väldigt besviken är Niklas Wikegård. Har alltid gillat honom, men nu vete katten. Varför tycker han det är bra då? Jo för att han har börjat jobba i Djurgårdens ledning. Det säger sig självt.

Det är att gå för långt. Jag ger mig katten på att när väl det gått igenom och dom har fått upp Djurgården och Malmö så låser dom SHL-serien också. Vad får då hockeyallsvenskan för status. Då kan ju dom lagen i divisioner under lägga ner, för då finns det ju inget att spela om.

Att ta bort kvalserien som är minst lika spännande som SHL:s slutspel är totalt idiotiskt. 

För mig skulle dom kunna få utöka SHL med två lag, inget mig emot. Men om dom då inte vill ha en kvalserie så ser jag hellre att de två bästa i hockeyallsvenskan går upp och de två sista (sa jag bara för att vara snäll, hade tänkt använda sämsta) i SHL åker ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar