tisdag 1 maj 2018

Valborg!

Nä jag är skeptisk. 
Vet inte vad det är som är så kul egentligen. Det ser ju ut likadant varje år. Man går till ett ställe där det är massvis med folk för att titta på en brasa som brunnit färdigt på 10 minuter. Någon liten idiot kan ha kastat ett bildäck i brasan så hela området förgiftas av svart rök. Sen kan det avfyras några tusen på ett fyrverkeri som är över på 2 minuter. Här i Märsta är det även tivoli varje år. Ett tivoli som är ett under att det går runt. Dessutom är säkerheten lika med noll. Så vad är det att gå på. Det gjorde jag inte heller detta år. Dels för allt detta, men även för att undvika pinsamma tonåringar och ungdomar som springer runt fulla och pissar i buskarna. Nu tror dom visserligen att dom är superfulla så fort dom fått i sig en folköl, och det är ju det som gör det ännu mer pinsamt. 
Så jag är skeptisk.

Att sjunga om sköna maj som rasat ut bland våra fåglar som kommit ren. Det kan jag lika gärna höra och göra hemma. 

Nu hoppas jag att ni hade en bra valborg ändå. Det hade jag. 

Och i stället för att lägga upp bilder på en brasa med svart rök och några blinkade tivolibilder så väljer jag en från ett körsbärsblommande Kungsträdgården. Ja nu valde jag att fokusera på lite annat än själva blomningen, även om den syns förstås. Bilden är från i söndags. Därmed alltså inte valborg. Men det ser ju likadant ut där då som nu.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar