lördag 12 maj 2018

Melodikrysset v. 19 2018

Godmorgon krysskamrater. Ursäkta sen ankomst, men datorn strejkade lite. Men nu är jag med denna fantastiska soliga dag, ja hela långhelgen har varit bra och den är inte över. Får se vad Eldeman ställer till med idag.





V 7 "Fem myror är fler än fyra elefanter" inledde.

L 3, Ruta 9, L 1  Riktig trippelfråga fantastiskt. "The heat is on" är hämtad från F´filmen Snuten i Hollywood (på svenska)

V 15 Klassiskt av Edvard Grieg.

V 14 "Let the sunshine" med gruppen Army of lovers. Där Alexander Bard är en av frontfigurerna.

L 6, L 11 Oops! Se då vad han kan. En riktig dubbelfråga också. Jag vet inte om jag tror på att den ska spelas nu, men vad vet jag. "Jag drömmer om en jul hemma" Bing Crosby" skrev den"White Christmas" gjorde Irving Berlin. Här sjöng Måns Zelmerlöw. Ok då. Jag kan köpa förklaringen tillslut.

L 13 Så kom "Sway".

V 16 "Georgia on my mind" av Hoagy Carmichael och Stuart Gorrell. Självklart sjunger Ray Charles.


V 4 Så blev det Evert Taube och "Calle Schewens vals". Då är det väl han tänker på.

L 4 Underbara Jakob Hellman med underbara låten "Vara vänner". Älskade den här låten då (1989) och gör det även nu.

V 10 Och här sjunger Malena Ernman.

V 5, V 8 Och en riktig dubbelfråga till. Hör det visserligen enkelt för sig, då han spelar Modern Talking och "Cheri, Cheri Lady" Var inte speciellt länge sedan dom var på tapeten i krysset. Visserligen en riktigt bra låt och 80-talsnostalgi

L 12, L 2 Ta mig tusan! En riktig dubbelfråga till. Därmed klarade han av hela krysset med dom frågorna. Se där Eldeman. Det är inte så svårt.

Boy George från Culutre Club sjunger "Everything I own"



Kortare:

V 7 Fler
L 3 Snuten
Ruta 9 I
L 1 Hollywood
V 15 Edvard
V 14 Bard
L 6 Bing
L 11 Måns
L 13 Sway
V 16 Ray
V 4 Hö
L 4 Hellman
V 10 Erman
V 5 Modern
V 8 Talking
L 12 Boy
L 2 George

Så där. Radion är avstängd och nu väntar hockey-VM. Sverige-Slovakien. Tur att det är en tidig match. Startar redan 12.15, så kan man gå ut i det härliga vädret sen. Ja nu kommer jag säkert vara ute lite emellan ändå. Vore fel annars.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar