tisdag 12 september 2017

Tippar SHL!

Jag gör som vanligt nu såhär dagarna innan SHL drar igång, och i stort sett alla träningsmatcher är spelade. Precis som vanligt så tippar jag som jag tror och som jag hoppas. Dessutom utmanar jag en rosa profil på Sportbladet. Det blir som vanligt inte Tomas Roos eftersom han är sämst av alla och hävdar alltid att han har rätt hur det än slutar. Kappvändare nummer 1.

Denna gången blev det Henrik Lundgren.


Och såhär är mitt tips.


Självklart hoppas jag på Luleå, som stort Luleåfan vore det tjänstefel annars. Nu tror jag ändå inte på för mycket även om jag tycker det ser bra ut. Äntligen gör de en Skellefteå och satsar på många unga juniorer. Som ska vara ännu bättre om något år. Måste dock säga att dom redan är hur bra som helst. Jag är riktigt imponerad av Isac Lundeström och Einar Emanuelsson. Dom har dessutom spelat tillsammans nu på försäsongen. Sen är ju Niklas Olausson tillbaka. Lite av ett passningsgeni a la Skuggan Nilsson. Och kommer bara nyförvärvet Patrik Cehlin igång så kan det ändå bli rätt bra.

Sen är det bara hoppas att Rögle åker ut. Ett lag som jag inte tål av flera olika anledningar. Därefter Växköp (nej jag skrev inte fel).

Äntligen är det igång igen och jag är lika laddad som en.... ja inte vet jag. Men laddad är jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar