lördag 23 september 2017

Melodikrysset v. 38 2017

Godmorgon alla krysslovers. En regnig lördag som denna så sitter jag här igen efter förra veckans frånvaro. Nu så ska vi lösa melodikrysset av och med Anders Eldeman tillsammans. Vi får se hur mycket av BAO, Taube och ABBA det blir. Utöver det tippar jag Ane Brun på V2. Vi får se. Lycka till everyhopa.




L 1 Då sprack mitt tips på en gång när han drog till med "Stockholm i mitt hjärta". Staden som snott allt så fräckt. Genom Mälarens kärlek till havet. En blandning av sött och bräckt.

V 7, V 13 En riktig dubbelfråga. Kul. Undra hur länge det håller idag? Country och Lena Andersson.


L 4, L 12 Hela en gång höll det idag. Uselt Eldeman. Detta är ingen dubbelfråga. Säger det igen. Hur svårt ska det vara? Instrumentet i första melodin är Cittra. Filmen om lejonet Elsa var den andra. Född fri heter den.

V 2 Det jag tippade skulle bli Ane Brun blev Top Cats. "In the middle of the night"



V 9 Det borde bli ett litet hus.

L 3 Sven-Erik Magnusson (R.I.P). Men det är Mats Paulson som söks och det vi ska skriva in.


L 6 Jag vill så gärna se den, men det har inte blivit av. Jag får skämmes. Men jag lovar att det ska bli av. Kanske rent av i helgen. Vaiana verkar helt underbar.

V 8 Please stay with me Diana.

V 11 Miriam Makeba är född i Prospect Township nära Johannesburg och vad jag vet ligger det i Sydafrika och det ligger i Afrika logiskt nog.



L 14 "Free as a bird".

L 5, V 15 Det blev en till riktig dubbelfråga. Taylor Swift nya "Ready for it" Helt ok faktiskt.

V 10 Och slutligen skriver vi in ogift.




Slutligen kort:

L 1 Stockholm
L 4 Country
V 13 Lena
L 4 Cittra
L 12 Fri
V 2 Top Cats
V 9 Hus
L 3 Paulson
L 6 Vaiana
V 8 Diana
V 11 Afrika
L 14 As
L 5 Taylor
V 15 Swift
V 10 Ogift


Så var det avklarat än en gång. Idag väntar det både ishockey och fotboll. Luleå tar sig an Djurgården i Coop Norrbotten Arena. Innan nedsläpp ska luleålegendaren Lars Hurtig hyllas. Mäktigt! Det är även fotboll på Elland Road där Leeds möter Ipswich. Så dagen är fullbokad.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar