onsdag 6 september 2017

400 meter!

Har länge haft en tanke på 400 meter. Det har alltid sagt att det är den jobbigaste distansen inom friidrott. Jag är så sjukt imponerad över dom som gett sig på och springa den.



Wayde van Niekerk slog legenden Michael Johnsons oslagbara världsrekord då han sprang in på 43.03 sekunder. 
Skulle jag kunna springa in på minuten.
I tisdags fick jag chansen som jag inte kunde motstå. Då skolan hade friidrottsdag på Midgårdsvallen. Så efter lunch innan barnens aktiviteter skulle starta igen tog vi tillfället. Så med lunch in magen och en förkylning på ingång var inte bästa tänkbara stund. Men kände bara att jag var tvungen att testa.
Det var grymt kul och grymt jobbigt. Ja det var det jobbigaste jag varit med om. Höll riktigt bra tempo i 250 meter, men sen vet jag inte vad jag sprang på. Bara glad att jag tog mig i mål. Men ändå vet jag att jag skulle kunna göra det bättre. Med lite träning, ingen nyligt intagen mat och ingen förkylning. Men minuten, jag vet inte. Jo kanske, men det krävs mycket. Får jag ett nytt tillfälle kommer jag försöka. Ok, jag ska säga min tid. Jag sprang in på 20 sekunder/hundra meter. Så då får ni räkna ut det sluttiden. Först 200 m höll jag garanterat tiden på 15 sekunder som behöver göras för att få en minut. Men som sagt sen tog det stopp.
Nu är jag inte vrålung, men känner ändå att jag är i strålande bra form (när jag är fullt frisk). Så visst, jag lär försöka igen. Och minuten ska jag lyckas med.

Det var som sagt hur kul som helst att försöka, men även lika jobbigt som alla säger. Det är garanterat den jobbigaste distansen. Men testa om ni får tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar