söndag 17 september 2017

Jag gjorde det! Gjorde ni?

Egentligen hade jag inte tänkt rösta i kyrkovalet. Är man inte insatt så är det inte lätt. Jag läste inte på jättemycket. Utan det var mest för en enda anledning som jag använde min rösträtt.


Den kanske viktigare än något annat. Allt för att Sverigedemokraterna (SD) inte ska ta sig in där också. Dom har inget att göra i riksdagen, och ännu mindre i kyrkan. Nu tror jag inte min lilla röst hjälpte så mycket, men jag gjorde i alla fall vad jag kunde. Bara hoppas fler tänkte likadant.

2 kommentarer:

  1. Hej, jag röstade uppe i Valsta och fick en kompis att rösta också. Kandiderar för Socialdemokraterna i kyrkofullmäktige, men vet inte än om jag blivit invald. Krister

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Mycket bra och det var ju betydligt fler som röstade i år. Kul att du kandiderar.

      Radera