tisdag 21 juni 2016

Titanic sinks in REAL TIME - 2 HOURS 40 MINUTES!

Antagligen den bästa av alla Titanicfilmer. Ruskigt bra gjort och man får verkligen se vad som hände och hur fort det gick. Nu har jag visserligen inte suttit och tittat på detta i 2 timmar och 40 minuter. Jag antar att det inte är många som gör det heller, även om jag tror att jag skulle kunna göra det för att det är så snyggt. Det behövs inga människor. Det är ju ändå fartyget det handlar om.


Därav tycker jag den slår James Camerons film med hästlängder. Jag kan inte förstå varför den är så hyllad. Kärlekshistorien mellan Rose och Jack tar över hela den filmen, vilket är totalt meningslöst. 

Nä ska man se någon film med Titanic förutom denna så rekommenderar jag S.O.S Titanic från 1979 eller A night to remember från 1958. Dom handlar om katastrofen och inte något kärleksdravel, och minst lika bra gjort som Camerons film trots dom tidiga åren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar