tisdag 26 april 2016

Vem skulle du bjuda!

Jag vet inte hur ofta ni ser GoKväll på tv. Jag ska ärligt säga att jag inte gör det speciellt ofta heller, men ibland kan jag titta in. De har i alla fall ett inslag som kallas Middagsgästen, där en känd person får i uppgift att ordna en fiktiv middag. Fyra gäster ska bjudas in för ett trevligt samtal och middag tillsammans. Eftersom den är fiktiv så kan det vara vilka gäster som helst. Döda eller levande. Ja vilka som helst helt enkelt. 
Vart är dom? Vad bjuds det på? Vilka gäster sitter vid bordet? Varför just dom? Vad skulle ni prata om?
Det är några frågorna som ställs.


Så vem skulle du bjuda? Jag och en vän har tagit det som en uppgift att fundera över till helgen. Ja det är inte så att vi ska vara med i tv, utan bara som en rolig grej. Det är faktiskt ruskigt svårt. Det kan kännas självklart, men det är det inte. Kanske för att det finns så många som jag skulle vilja bjuda.
Jag har en självklar gäst, men för att inte avslöja något för min vän innan helgen talar jag inte om det här.
Kanske redovisar jag min tilltänkta fiktiva middag här senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar