onsdag 27 april 2016

Jag hörde samtalet!

Bussen åkte ifrån mig idag när jag skulle hem från jobbet. Den ska gå 16:33. Jag kommer ut 16:30 och ser bussen åker. Jag går ner till busshållplatsen som är precis utanför och ringer direkt till SL och talar om läget. Visst var jag lite irriterad, men fick mig ändå ett litet skratt. Jag kunde inte låta bli. Dom ringde direkt upp busschauffören som hade gjort felet och hade mig kvar på linjen.
Där stod jag och hörde utskällningen. Ja det faktiskt en sådan. 
Det går nämligen inte att komma undan. De har sådan koll på sina chaufförer och vart bussarna befinner sig. Så dom kunde lätt se att jag talade sanning. Det var bara vända om och komma och hämta mig. Det var ord och inga visor till busschauffören som gjorde fel.

Busschauffören bad om ursäkt, men började ändå med att försöka få det till att jag var ute för sent. Hur han nu fick för sig att göra det efter det han hört från ledningen. Han visste så väl och avslutade faktiskt att säga att han fick sig ett litet straff.

Jo tack, jag hörde tänkte jag, men sa det aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar