lördag 16 april 2016

Melodikrysset v. 15 2016

Godmorgon kryssfolket. Idag är jag äntligen med på riktigt igen. Har haft bra helger ändå även om jag varit utan nät och kunde som sagt lösa kryssen än då. Men nu får jag tillfället med er igen. Det är lite färre chanser på Lill-Marit Bugge idag. Om man räknar med initialer så är det bara 5 ställen vi kan skriva in det. Vi hoppas på någon av dom. 




L 6, L 2 Där sprack dom bästa Buggechanserna på en gång. Dom fick Tomas Ledin istället. "Livs levande"

V 4 "Underbart är kort" med han Ramel instrumentalt.

V 1 Det var tecknade filmen om Dalmatiner som var 101 till antalet. Här sjöng Selena Gomez.

L 5 Det där var väl ändå Air. Ett av dom mest spelade klassiska styckena av Eldeman.

V 7 Jeja Sundström fick sjunga en för mig okänd Taubevisa. Och tänk att Eldeman hittade någon ny.

L 1 "Från Djursholm till Danvikstull" fick avsluta första akten innan nyheterna. Orups låt i instrumental version.

V 8 Den rösten går inte att ta fel på. Fantastiska Bonnie Tyler sjöng sin låt "Belive in me"

L 9, L 11 Det blev Taube igen. Om en person som näckade i Nudistpolka. Då borde det bli initialerna ET.

V 10 Wow! Det här gillar jag. En av dom bästa låtarna från Så mycket bättre. Amanda Jensens version av "När vi gräver guld i USA" Den fick en helt annan innebörd, och det var Amandas mening. Det blev lite Orup igen med tanke på att han var en del av GES som skrev låten till Fotbolls-VM i USA 1994.

L 3 Släpp fångarna loss det är vår. Så heter filmen melodin kom ifrån. Och är man fånge så måste man ha blivit arresterad. Nu är det flera fångar det handlar om. Alltså skriver vi in arresterade.

V 13 "Muckartwist" Muckat har jag gjort en gång i tiden, men aldrig hört den här melodin. Eller kanske, bara nått jag försökt komma ihåg att glömma bort. Men personerna muckade väl antagligen.

V 12 Idag fick Rod Stewart avsluta krysset med "Love is". Också en röst det inte går att ta fel på.

Den rätta lösningen (förhoppningsvis):

L 6 Tomas
L 2 Ledin
V 4 Underbart
V 1 Dalmatiner
L 5 Air
V 7 Sundström
L 1 Djursholm
V 8 Bonnie
L 9 Näckade
L 11 ET
V 10 GES
L 3 Arresterade
V 13 Muckade
V 12 Rod

Därmed blev det ännu ett kryss utan Lill-Marit Bugge. Nu lever jag lördagen vidare som den kommer. Något som ni kanske blir varse om senare om ni vill, vågar och kan.

Tack så jättelänge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar