lördag 16 april 2016

Queensryche - American Soldier!

Fy tusan vilket bra album. Jag tog pendeln till city idag och kollade igenom vilka album jag hade på mobilen. Jag vet det låter konstigt, men det var faktiskt ett bra tag sen jag lyssnade på dom jag har där, och hade i stort sett glömt vad jag hade där. Då hittade jag Queensryches album American Soldier från 2009. Något som jag inte lyssnat på sen dess antar jag. Nu kommer dom ju till Sverige i höst så det var väl lägligt att lyssna på det, även om inte Geoff Tate är med då som sjunger på detta album. Har ni som jag glömt bort denna platta är det bäst ni söker upp den igen. Det är nästan så att man får leta efter platta. Den handlar om amerikanska soldater som varit ute i krig och innehåller även små intervjuer med soldater som berättar om händelser de varit med om.
Jag valde ut låten Home Again som ett första smakprov för er innan ni letar upp resten. Sången är inspirerad av brev mellan fäder ute i krig och deras döttrar hemma. För att få det hela mer troget frågade Geoff Tate sin då 10-åriga dotter Emily om hon ville vara med och sjunga delarna från döttrarnas sida, vilket hon gjorde. Och det så otroligt bra. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar