lördag 23 april 2016

Melodikrysset v. 16 2016

God morgon kryssfolket. Idag finns det endast fem chanser att få in Lill-Marit Bugge. Vi kan bara hoppas på det bästa. För övrigt är det en strålande morgon. Det blir perfekt att börja den tillsammans med er och melodikrysset.



V 11, L 1  Vi börjar med att skriva in Alf Robertson. "I mina skor"

V 13, V 14 "Nu är det gott att leva" en instrumental version av Olle Adolphsons visa.

L 10 Nat King Cole på tyska. Det ni.

V 9, V 5 En dubbel som inte är en dubbel. Det började i alla fall med tv-serien Solsidan. En serie jag inte förstått mig på. Alla pratar om den och asgarvar. Jag ser inget roligt alls. Värdelös enligt mig. Och den andra var Hem till byn.

L 2 Så tog vi en tur till Hawaii och Honolulu. En Elvisdänga instrumentalt "Blue Hawaii"

L 3 Det som upprepas måste väl vara någonting. "Någonting att äta, någonting att dricka, någonting att älska och att hålla kärt är allt jag begär"

V 1 "Close to you" med Rihanna.

L 12 "Du ska en dag i morgon" Kan det vara så den heter. 

L 7 JAA! Äntligen lite Kalle Moraeus. Kopplad till ett land och där en maträtt. Italien lär vara landet genom att han skrålar fram "O sole mio", men maträtten kan både vara pizza och pasta. Men med tanke på att Rolandz ska in senare blir det nog pizza.

V 6 Det var från Pinocchio. Hans tillverkare hette Geppetto.

L 4 Det blev Elvis ytterligare en gång. Åter igen instrumentalt. Kanske en av mina favoritlåtar med Elvis. Dock inte i denna version. "In the ghetto" Så stavas det i orginal. Blir det utan h på svenska då. Ja antagligen. Därmed skriver vi in getto.

V 8 Visst blev det pizza. För självklart kom plojdansbandet med Robert Gustafsson i huvudrollen. "Roland Järverups" dansband Rolandz.

Lösning:

V 11 Alf
L 1 Robertson
V 13 Nu
V 14 Gott
L 10 Nat
V 9 Solsidan
V 5 Byn
L 2 Honolulu
L 3 Någonting
V 1 Rihanna
L 12 Få
L 7 Pizza
V 6 Geppetto
L 4 Getto
V 8 Rolandz

Inte fick vi som vi ville den här gången heller. Lill-Marit Bugge fick inte vara med. Jag är i alla fall lika besviken som alla gånger tidigare. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar