måndag 11 januari 2016

Nej, någon cancergala orkade jag inte med!

Visst är det bra att man samlar in pengar till cancerforskning, men jag pallade inte att se den. Alla som berättade om vad som drabbat dom, och därpå alla som klarat sig. Att dom kommit långt i forskningen så att de friskförklaras allt fler, men varför kan det då inte hjälpa alla. Orsaken till alla som dör just är cancer. Nu senast David Bowie. 

Så jag tog och tittade på ett avsnitt av Gammalt och Nytt istället i Öppet Arkiv.




En tv-serie jag bara har ett svagt minne av. Av och med Ola och Per året innan Toffelhjältarna som jag kommer ihåg mer och har sett många gånger efter det, även nu i vuxen ålder. Tänk om alla barn kunde få uppleva detta, vilket dom kan nu. De har bara inte en tanke på hur bra det är och att det finns. Jag älskar det och kommer  nog alltid att göra (tror jag). Man blir aldrig för gammal för lite nostalgi, och ja det var bättre förr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar