lördag 30 januari 2016

En månad kvar!

Det är ganska precis en månad kvar till Oscarsgala. Där det kommer att bli en svenska som får en Oscar. Ja jag sticker ut hakan och säger det redan nu, så vet ni vart ni läste det först. Svenska Alicia Vikander kommer att få en statyett för rollen i The Danish girl. Hon är nominerad för bästa biroll. Det är visserligen hårt motstånd, men hon kommer bli den första svenska sedan Ingrid Bergman som får pryda bokhyllan med en Oscarsstatyett. 


Jag har inte sett filmen. Den har inte haft svensk premiär än. Jag bara får den känslan för hon är helt underbar och otroligt begåvad. Vilken hon haft sen. Ingen skådespelarutbildning, utan gled in på ett bananskal i den ganska usla svenska serien Andra Avenyn för några år sedan. Även om jag tyckte hon lyste upp den serien. Så såg jag aldrig att hon skulle erövra Hollywood. Något som hon definitivt gjort med många storfilmer i bagaget. Jag ser framemot nästa Bourne-film som är på G. Matt Damon  gör comeback som Jason Bourne och kommer att få hjälp av just Alicia Vikander. Kommer att bli grymt.

Nu kommer ni bara ihåg vart ni läste det först. Alicia Vikander kommer att få en Oscar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar