söndag 8 mars 2015

Tar vara på dagen!

Det gäller att passa på, för det kanske dröjer länge innan det blir en liknande dag. Riktigt vårväder idag, ja nästan tidig sommar. Med +15,7 tog jag mig ut på en liten walk. 

Först hittade jag den enda snöfläck som finns kvar (tror jag). Svårt att veta när jag inte gick runt hela Märsta.


Sen dök det upp lite annat som hör våren till.



En liten bild på mig själv på det.


Kom hem och satte mig på altan där solen lyste och värmde upp till +30 grader.


Jag var tvungen att kisa för den starka solen, då solglasögonen fick ligga kvar inne (varför? fråga mig inte). Kepsen har jag på mig bara för att jag är allt som har med o-ordet att göra. Orakad (har visserligen inget med kepsen att göra) och oduschad. Jag tänkte att jag tar tag i det efter walken och kaffet som jag njöt av tillsammans med lite fågelkvitter.


2 kommentarer:

  1. Oj vilken vår ni har i Märsta! Gissar att Minus också njutit i solen.
    Och vi i Falun har åkt slalom idag.
    När kommer du å hälsar på föresten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja inte dåligt. Minus har självklart njutit han med. Slalom låter härligt det med. Jag ska forska i det, men det är självklart det ska bli av.

      Radera