tisdag 17 mars 2015

Klart var det gjort!

Idag tog jag den nya trampan till cykelreparatören. Är en bit att gå nu när han flyttat från centrum, men det gick rätt bra ändå även om hjulet ville dra till vänster hela tiden. Var lite svårt att hålla i det utan ett fastsatt styre. Det var ju det som var problemet. Nu var det inte mycket problem. Det var klart på två minuter, och visst det skulle jag säkert också kunna göra om jag haft rätt verktyg. Nu står den fint inomhus och väntar på premiär.



Nu är det bara en sak som saknas. Ett lås. Jag såg ett i Lidlreklamen. Lidl som har cykeltema denna vecka. Även en cykelpump med hundra andra ventiler för 80:-. Igår hann jag inte p g a kvällsmötet. Tror ni pumpen var kvar idag. Svar nej. Lås fanns det dock kvar, men det blev inget köp. Hur bra låset än var så vägde det mer än cykeln. Det skulle kännas vråldumt och onödigt att cykla omkring med ett lås som är tyngre än cykeln. Jag får söka upp ett annat och lite lättare i morgon, sen är det bara börja trampa.

Det är alltså därför den står inne för tillfället.

2 kommentarer:

  1. Ser ju fin ut. Nu är det bara att ta in den varje kväll.
    Lell

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst gör den. Elegant :) Nja det vet jag inte, men börjar fundera på altan i alla fall.

      Radera