lördag 14 mars 2015

Grisen i säcken!

Har jag köpt grisen i säcken? Nej då, cykeln är ELEGANT. Men snablar vad dom ljuger bra. Det skulle bara vara att montera framhjul, sadel och styre. Tjo hej! Det var mer än så. Det var lysen, pedaler, skärmar och säkert något mer jag glömt. Det skulle dessutom bara ta 8 minuter. Jag har varit i gång i 4 timmar och jag är inte färdig än. Styret förstår jag mig inte på. Det andra var väl inte hela världen, även om 8 minuter var lite i underkant. Styret får jag inte dit, dessutom så hårt åtskruvat för att skifta till det läge jag vill ha. Jag vill nämligen inte att handtagen ska peka rätt ner i marken. Hellre åt varsitt håll. Nu kan det varit så att det gått på 8 minuter om jag varit cykelreparatör och haft de verktyg som krävts. Något som de antagligen tar för givet att man är och har.

Jag gav upp och gick ut på altan med en kopp kaffe och en cookie. Ok en macka också, och kanske inte bara en cookie. Vad jag gör med cykeln? Ja jag går antagligen till min vän cykelreparatören. Men inte idag, och inte i morgon. Tror ändå inte han har öppet nu. Det får bli nästa vecka. Cykelpremiären får vänta lite. Jag blir så less, men jag är inte bitter. Cookien var fenomenalt god.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar