fredag 13 mars 2015

En dag utan kaffe!

Ja inte förrän jag kom hem, men då hade jag redan känt av det en lång tid. Nu sprängdes jag inte som tur var, men jag skulle tippa att det var nära. Nu har jag fått i mig det, tagit ett piller och slumrat en stund.
Hur kunde det bli så då? Ja för att göra en kort historia lång. Det är inte så att det varit stressigt och jobbigt på något sätt, men för att inte skylla på mig själv så skyller jag på DHL. Då dom inte kunde ändra på sin leveranstid en timma fram. Nä mellan 11-15 har dom leverans. De har ju ändå öppet till 18, men tydligen jobbar chaufförerna bara halvtid. Inte kunde dom leverera paketet till skolan heller. Det handlar om 5 km, så någon jätteförsening med ev. andra leveranser skulle dom säkerligen hinna med på tiden de kör ut.
Jag fick helt enkelt åka till lagret i Rosersberg och hämta ut den själv. Snäll kollega som jag har lånade ut bilen. Så på min lunch körde jag iväg för att hinna. Jag käkade inte ens, för att vara säker på att hinna tillbaka. Jag skulle ju iväg med en klass till idrotten efter lunch. Jag fick paketet, packade in det i bilen, körde hem till mig och lämnade av det. Sedan iväg till jobbet igen och var där i tid för att hinna kasta i mig lite mat i alla fall, men sen var det bara iväg samla ihop klassen för att åka till idrotten. 
Efter det börjar fritids och mellanmål. Då fanns det inget varmt kaffe, men jag kände bara att har jag klarat mig så långt (kände ju redan av det), så fixar jag en timme till innan det är slut för idag och en trevlig helg. Så var det med det och skjortan blev nog lite svettig. Skjortan som fredag till ära såg ut såhär.



Paketet innehöll förresten min nya cykel. Har inte orkat packa upp den en efter denna "tumult" utan kaffe. Den får stå i kartongen till i morgon då jag skruvar ihop den och ni kanske få se resultatet. Framhjul, sadel och styre behöver monteras.

2 kommentarer: