fredag 6 mars 2015

Det gjorde mig glad!

Ja nu är jag oftast glad, men på bussen hem idag fick jag höra något som värmde gjorde min dag. Den här helgen startade bra. En tidigare elev satt på bussen. Ska säga att jag inte reflekterade över det när jag klev på. Det är inte alltid lätt att hålla koll på alla elever som gått på skolan, speciellt inte när man inte sett dom på 8-9 år. När vi närmar oss stationen vänder hon sig mot mig och säger:

- Du hade dom bästa idrottslektioner jag någonsin haft.
Sen berättade hon när och var, innan hon avslutade:
- Så tack för det.

Jag blev ju nästan rörd och kunde inte säga annat än tack själv och att det var kul att höra.
Jag som inte ens har idrottsutbildning, utan hade bara idrott tillfälligt någon termin. Så att då få veta att jag gjort ett ämne till det bästa en elev någonsin haft. Då har hon haft ett antal idrottslektioner efter det antar jag. Hon gick alltså på mellanstadiet då och är väl 20 år någonting nu. Jag vad ska jag säga mer.

Därför tar jag till och slänger upp dagens SF (skjortfredag)


4 kommentarer:

  1. Förstår att du blev glad. Det blev jag också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul. Ja vem skulle inte bli glad om man fick höra något sådant.

      Radera
  2. Du är bäst Anders! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet! Förlåt, jag menar tack :)

      Radera