söndag 6 juli 2014

Det som inte var bra!

Jag börjar med tåget. Hade alltså bestämt tid med en polare i city. Jäktade lite så jag tänkte ta bussen ner till stationen. Jag missade den precis. Bara springa in och hämta cykelnyckeln, låsa upp den och trampa iväg. Kommer ner till stationen ser en massa folk med gula västar. Jag förstår att pendeln är inställd, och visst kollar mot stationen. Igenbommat. Hör att det går ersättningsbuss och tänker att en går väl ungefär samma tid som tåget skulle ha gått. Man skulle åka den till Väsby för att hoppa på pendeln där vidare in mot Stockholm. Det skulle göra att jag bara skulle missa en tågtid och komma cirkus en kvart sent. Inte så farligt. Problemet då! Jo den kommer ingen ersättningsbuss. En sådär 50 pers står i värmen och svettas i 20 minuter innan någon buss kommer. Alla dom ska sen trängas på en varm buss. Puh! Nu missar jag dessutom två tågtider till, och det slutar med att jag kommer 45 minuter sent till den tid vi bestämt. Vilket skit! Så kan det gå till.

Fotbollen sen då. Ja det finns egentligen inte så mycket att säga. De som filmar bäst, vinner mest. Jag ska inte säga hatar, men jag gillar inte Argentina (inte Brasilien heller för den delen). Vinner på ett slumpmål och spelar sedan grekiskt för att hålla det, och därtill filma till sig så många fördelar, frisparkar och hela den delen som möjligt. Så dåligt när Belgien som verkligen vill spela fotboll förlorar på något sådant.

Därmed sprack också mitt tips med Belgien som världsmästare. Men dom kommer ändå att vara det i mina ögon. Nu är det bara hoppas att Holland och Tyskland går till final. För någon Hollywoodfotboll vill jag inte se i en final.

PUNKT SLUT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar