fredag 18 juli 2014

Det här är vad jag kallar jordgubbar!

Nu finns dom äntligen. Det som jag kallar jordgubbar, och jag tror banne mig detta är rekord. Har nog inte sett större. Norrbottensodlade jordgubbar slår allt.



Och i allt. Till utseende, storlek och smak. Jag lovar er. Det finns inga bättre någonstans. Så har ni inte upplevt dessa gubbar, så är det på tiden att ni gör det. Ta er till Mockträsk och köp några liter. Ni kommer inte att ångra er. Jag tror till och med det är värt hela resan upp om ni skulle bo i södra delarna.

Så otroligt gott. De 10 liter som köptes kommer nog att försvinna ganska fort.

2 kommentarer:

  1. Hej, det beror nog på antalet soltimmar. Odlingarna vid Ulva kvarn utanför Uppsala hade suveränt goda gubbar för några veckor sedan, men de var sämre nu den senaste veckan med det skiftande vädret. /Krister

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Visst kan det ha med det att göra, men jag lovar att det inte bara är det. Det är enorm skillnad. Kan vara dåligt väder här också, men det gör inte gubbarna sämre för det :)

      Radera