lördag 30 juni 2018

Melodikrysset v. 26 2018

Godmorgon, godmorgon krysskamrater. Så var det lördag ännu en gång. Även om det var det nyligen. Här går det undan. Hej hopp i full galopp!
Idag så är det soligt, men graderna har blivit 10 grader kallare än tidigare i veckan. Så även om solen är framme så blåser det och är nästintill vinter. Det är så det känns. Men för det så hindrar det inte från att börja dagen med melodikrysset, sen kommer nog dagen att gå undan för det.
Anders Eldeman kommer att bjuda på både Taube och ABBA idag och fler än en icke dubbelfråga. Ja det är ett större under om han lyckas med en riktig dubbelfråga.




V 7 Jag vet inte om det där skulle vara ett försök till "Lilla vackra Anna" Mycket märkligt i så fall.


L 2, L 6 Börjar med en riktig dubbelfråga i alla fall. Men Molly Sandén ska inte sjunga på svenska. Hennes senaste är inte alls lika bra som hon kan.

V 14 Sådär ja. Klart att Taube måste vara med. Och en vattensamling. Ja det blir Atlanten det.

V 12 En grupp som jag inte kan med. Jag har aldrig förstått mig på Kents popularitet. Vad är det som gör dom så stora att dom kammar hem priser efter priser vad dom än gör?

L 15, V 8 Hoppsan en riktig dubbelfråga till. Nu var det dock inte så svårt att få in det. Han gjorde det enkelt för sig genom att ta Tommy Nilssons "En dag". Det är knappt så man kan kalla det dubbelfråga.

L 12 Så fick Kai Gullmar vara med ännu en gång. Det är inte alls så länge sedan.

L 4 I Sverige hette Tv-serien med Roger Moore i huvudrollen för Helgonet.

V 5, L 1, V 10 En riktig trippelfråga också, oops! Detta är det mest klassiska exemplet på hur man kan förstöra en låt. Ison och Fille totalförstör Niklas Strömstedts "Tänd ett ljus" i mycket bättre.


V 13 "Till mitt eget Blue Hawaii"


L 3 Då fick vi höra lite musik från Älvdalen på Älvdalska.

L 11 Jag får siffran till åtta.

V 9 Och hur många gånger har inte Nina Inhammar och Kim Kärnfalk varit med i krysset med just låten "Lyssna till ditt hjärta" Och alltid frågar han efter Ninas namn. Ja 95% av gångerna i alla fall.
Lite kortare:

V 7 Lilla
L 2 Molly
L 5 Sanden
V 14 Atlanten
V 12 Kent
L 15 En
V 8 Dag
L 12 Kai
L 4 Helgonet
V 5 Ison - Fille
L 1 Niklas
V 10 Så
V 13 Eget
L 3 Älvdalen
L 11 Åtta
V 9 Nina


Då stänger jag av radion och inväntar dagens fotbollsmatcher. Bland annat den som jag vill se Portugal ryka all världens väg. Ronaldos gäng har inget i VM att göra. VM går inte ut på att göra Hollywoodkarriär. 

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar