lördag 9 juni 2018

Melodikrysset v. 23 2018

Godmorgon krysskamrater. En strålande morgon som det varit nu så många dagar, med ett litet undantag två dagar denna vecka då vinterjackan åkte på igen (nästan, det var så mycket kallare i alla fall). Denna lördag är nog ganska lik dom flesta. Börjar med melodikrysset och sen fortsätter den precis med det jag vill att den ska fortsätta som. Jag tar en minut i taget. Dags för BAO och ABBA idag. Taube behöver jag inte ens nämna.



L 2, V 11 Börjar med en riktig dubbelfråga minsann. Östen med Resten inleder med "Grilla, Grilla"

L 12 "She" en ofta spelad låt av Mr Eldeman. Denna gången med panflöjt.


L 1 Martin Stenmarck river av sin låt "Las Vegas"

V 15 Jag vad kan det vara? Ko

V 1, V 10 Så gick det inte längre. Så fruktansvärt dåligt. Anders Eldman! Detta är två frågor och ingen dubbelfråga. Dessutom börjar han med "Du är min man" BAO. Jag kräks! Helen Sjöholm sjunger förstås. Nästa låt på denna icke-dubbelfråga är Mando Diao med "Strövtåg i hembygden" Båda dom har han spelat sönder. Skämmes! Inte mycket rätt på denna fråga.

L 3 Blomsterkransen Lei.

L 4, L 9 Så kunde han göra rätt på denna dubbelfråga ändå. Så vad är det då som ska vara så svårt? "I still believe" från musikalen Miss Saigon.

L 8 Lennart Palm spelar Nenas "99 Luftballons" Försöker sjunga låten och komma fram till vilken siffra som nämns två gånger. Hm! Kan det vara nio.

V 7, V 13, V 14 Oj! En riktig trippelfråga. Lady Gaga sjunger Elton Johns "Your song" Så bra. Jag jag gillar Lady Gaga, sen är det en bra låt också. På svenska blir det väl "Din sång"

V 5 An der schönen baluen Donau.

L 6 Inte "Hold on" med Nano. Den är så icke bra alls, säger jag lite milt för att vara snäll.



V 13 En av Eldemans favoriter Jim Reeves får avsluta med "I won't forget you"



Snabbvariant:

L 2 Östen
V 11 Resten
L 12 She
L 1 Las Vegas
V 15 Ko
V 1 Sjöholm
V 10 Mando Diao
L 3 Lei
L 4 Miss
L 9 Saigon
L 8 Nio
V 7 Elton
V 13 John
V 14 Din
V 5 An
L 6 Nano
V 13 Jim





Så stängde jag av radion och fortsätter den härliga dagen med massa härliga saker. Jag vad det än blir så lär den nog gå undan som alla andra dagar ändå. Det enda godkända av Eldeman idag var Lady Gagas version av "Your song" 



Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar